Är nu tillbaka igen efter en fantastisk resa till Indien! Innan jag åkte redovisade olika medier resultat av olika undersökningar som visade på att det nästan är omöjligt att åka till Indien utan att bli magsjuk... Jag utmanade verkligen en av mina rädslor genom att våga åka dit. Det visade sig dock gå väldigt bra bara man vidtog vissa försiktighetsåtgärder som handsprit innan vi åt samt att vi bara åt varm tillredd mat. Vi besökte Dehli och jag fick där verkligen för första gången möjlighet att komma Indien nära. Vi forsatte sedan med tåg till Agra och besökte där Taj Mahal. Resan fortsatte därefter med tåg till Jodphur i Rajasthan och sedan till Varansi med flodturer på Ganges. Den sista veckan tillbringade vi i Kerala i södra Indien med flodtur och elefantridning. Jag har fått ett nytt favoritland! Vänliga människor, god mat och starka upplevelser. Naturligvis har ju också mitt fantastiska resesällskap en avgörande betydelse för den totala bedömningen!

Har nyss avslutat den andra arbetsdagen efter ledigheten. Det känns bra att vara tillbaka igen! Man kommer förvånansvärt snabbt "in i jobbet". Fokus just nu ligger på rekrytering av en näringslivschef samt budgetarbete inför år 2012. På torsdag är det kommunchefsträff i Västervik och på fredag ser jag fram emot en föreläsning med Micael Glennfalk om hur vi ska ska "skapa Wow" inom vår organisation.

Kommentarer