Veckan inleddes med intervjuer av sökande till näringslivschefstjänsten. På måndagskvällen var jag inbjuden till socialdemokraternas fullmäktigegrupp. Vi diskuterade Vimmerby kommuns situation och ledarskapsfrågor - ett trevligt möte!

På tisdagen var det dags för kommunstyrelsesammanträde. Hela förmiddagen ägnades åt analys av bokslut 2010. Resultatet för Vimmerby var ju minst sagt lyckat! Kommunstyrelsen gick sedan vidare med att ge förslag på budgetdirektiv inför 2012. Alliansen är mycket tydlig- Nu krävs förändring! Vi förvaltningschefer har sedan träffats för en första diskussion hur vi ska lägga upp arbetet inför dialogdagarna i april.

Under onsdagen hade vi ett utvecklande samtal Linköping, Vimmerby, Hultsfred, Högsby o Kinda, kommunalråd o kommunchefer om Stångådalsbanans utveckling.

På kvällen var det Företagsgala i Vimmerby. Det kändes bra att få vara där och representera Vimmerby kommun. Min uppgift var att dela ut priset till årets nyföretagare som välförtjänt gick till  - Timmy Waxhammer, Staydirt.
Årets nyföretagare blev Henrik Dunge, Åbro Bryggeri AB, Årets butik blev La Classe, årets anställd blev Kjell Bexell på Konsum.
Sedan har vi ju en egen medarbetare som under kvällen fick ett fint pris -
Carina Johansson som blev utsedd till årets Vimmerbybo 2010.
Hon har ett brinnade engagemang för frågor som rör barn och unga. Någon mer angelägen fråga är svår att hitta i Vimmerby. Jag har precis läst kommunens LUPP-resultat och det är riktigt uselt! Sedan det blev känt har dock ett arbete startats upp på bred front. Många jag träffar i organisationen är mycket inställda på förändring och det tror jag kommer att bära frukt på sikt.

Under kvällen presenterade sig elva UF-företag och publiken fick rösta. Vann gjorde Amanda Lundberg och Wendela Winglycke med UF företaget, Love card!
STORT GRATTIS till er alla!


Idag har jag varit på Näs. Jag brukar ibland boka in en lunch med VD:n där. Det är alltid trevligt på Näs. Passa på att kolla in fotoutställningen som pågår nu!

Läste precis på kommunchefen i Kindas Twitter. Kommunerna som tillsammans har ett IT-samarbete genom kommunalförbundet - IT-SAM har under dagen ställt sig positiva till att fler kommuner kan söka medlemskap. Det gjorde mig mycket glad! Nu får vi se om våra politiker i Vimmerby anser att vi ska söka medlemskap. Utredningen väntas bli klar i april.

Kommentarer