Första arbetsveckan efter semestern

Idag för precis ett år sedan den 26/8, 2010 började jag min anställning i Vimmerby kommun. Det har varit ett händelserikt år med många olika bollar i luften. Fler är kvar att hantera än de som verkligen har slutförts. Jag har ju i ett tidigare inlägg reflekterat kring vad vi haft fokus på under våren och även när det gäller aktuella frågor i höst. Jag trivs väldigt bra här i Vimmerby och har inte en enda dag ångrat att jag tackade Ja till erbjudandet att börja arbeta här som kommunchef. Ett mer spännande uppdrag får man leta efter.

Den här veckan har jag haft besök av Anders Andersson ( KD). Han besöker alla kommunchefer i länet för att ta reda på akuella frågeställningar i länets kommuner. Elisabeth Lago Nilsson och Göran Gustafsson deltog också. Vi hade ett bra och trevligt samtal där jag hoppas att han fick med sig en bild av läget i Vimmerby.

Under onsdagen var jag och Micael Glennfalk i Linköping coh diskuterade infrastruktursfrågor med övriga kommuner inom vårt gemensamma infrastrukturskansli. Vi gjorde upp planer för ett viktigt möte som ska ske i början av oktober.

Jag och Carina Östh har fått en första genomgång av Dirigo  - ett IT-stöd för företagskontakter som vi nu ska införa. Jag tror att det kan blir riktigt bra. Vi kommer att få aktuell information om förändringar som sker på företagssidan inom kommunen och ett internt dokumentationsstöd.

Idag har Per-Åke Svensson och jag varit i Högsby och diskuterat samverkansfrågor inom räddningstjänsten.

Vilket väder det är idag. Hoppas att ni alla får en skön helg!

Kommentarer