Kort vecka när det gäller dagar men kanske inte i timmar.
I måndags hade vi samverkansmöte med Hultsfred på Näs för att checka av en sista gång innan politisk behandling i respektive kommun om gemensam organisation för miljö, plan/bygg och mät /kartverksamhet. Anders Helgée gjorde en dragning för oss om nuläget och hur det skulle kunna se ut i framtiden. Bra diskussioner och god stämning!

På kvällen kom företrädare från regionförbundet till ett extrainsatt kommunstyrelsemöte med anledning av bredbandsfrågan. Utveckling kräver oftast någon form av störning det har jag skrivit om några gånger förut eller som mitt lunchsällskap sa idag "All utveckling kräver förändring" Det håller säkert nästan alla spontant med om men när det handlar om att förändra mitt eget tankesätt eller mitt eget beteeende så är det inte alltid lätt. Det här var ett möte när jag tror att många blev "störda i sina tankar" men som kommer att leda till förändring och utveckling i någon form, det är jag säker på.

Ledningsgrupp tisdag förmiddag. Besök av Per-Anders Svenssom om verksamhetsstyrning och Andreas Söderberg , IT-SAM. Jag var under tisdagen skuggad av socialchefen i Aneby som just nu går CKS ledarskapsprogram. En dag under utbildningsprogrammet ska man välja ut en chef som man får följa under en dag. Hennes och mina vägar har korsats förut och det var mycket trevligt att träffas igen. Dessutom är det alltid nyttigt att få feedback på sitt ledarskap.

På eftermiddagen besök av kommuncheferna inom IT-SAM, ett bra möte. Vi förberedde bl a frågor inför direktionsmötet nästa vecka som också äger rum i Vimmerby. Direktionen består av samtliga kommunalråd i IT-SAM - kommunerna.

I morgon är det helgdag igen, hoppas att ni alla får en riktigt skön dag!

Kommentarer