Den här veckan har varit tung tycker jag. Flera människor har ryckts undan alldeles för tidigt p g a olycka och sjukdomar. Torsten Andersson, konstnären från Södra Vi där jag bor hade förvisso formellt slutat jobba på stadshuset innan jag började men han har gjort en hel del jobb efteråt som är så bra för man kan så lätt få en bild av hur förändringen i tex stadsbilden skulle bli i verkligheten. Han kommer att vara saknad av många, det hör jag här.
Det har dessutom varit intensivt med jobb som ska klaras av innan en del nu börjar sin semester.

Det var positivt att bli inbjuden till styrgruppen för destinationsarbetet i måndags. Micael Glennfalk och jag var på rådhuset och träffade Patrik Kinnbom, Kjell-Åke Hansson, Ulf Bergh, Anders Eriksson och Carina Östh. Den här gruppen kommer att bli mycket viktig när det gäller att hålla ihop det fortsatta arbetet. Det finns en grupp till som leds av Patrik där man specifikt arbetar med de 10 miljoner vi nu fått tillgång till via staten för att göra Vimmerby till en mer exportmogen destination. Där kommer en del viktiga företrädare från olika företag och bolag finnas med så att vi ska arbeta åt samma håll och skapa förändringar som märks. Gränsen mellan dessa grupper är grå så vissa personer måste vara delaktiga i båda för att en röd tråd ska kunna hållas.

I onsdags "invigde" vi våra nya möbler på innegården på stadshuset. Tänk vad lite möbler och några blommor kan göra för att det genast ska se mer trivsamt ut.

Jag vill önska er alla en riktigt härlig midsommarhelg! För min egen del ska den firas hemma med släkten. Det är nog bäst att ta tag i alla förberedelser nu...!

Kommentarer