fredag 17 augusti 2012

Nu är första veckan redan avverkad efter semestern. Jag vet inte var alla dagar bara försvann... Jag har haft en bra semester på hemmaplan och ett par dagar i Göteborg där Springsteen bjöd på en fantastisk koncertupplevelse i slutet av juli!
Det gick väldigt smidigt att komma in i jobbet igen. Innan jag gick på semster hade jag en grov plan klar för vad som ska göras i höst och 2013. Det handlar bl a om ny styrmodell för kommunen, stora investeringar i nytt äldreboende och förskola, destinationsarbete, fiber och viktiga rekryteringar m m.
Vi har anställt en samhällsbyggnadschef – Miklós Hatházi som börjar i mitten av oktober. Det känns mycket bra att vi har kommit så långt.
I tisdags träffades ledningsgruppen. Ett intensivt första möte efter semestern. På kvällen träffades några kommunchefskollegor och jag för speedway i Målilla. Jag ser alltid fram emot denna årliga träff och det var lika trevligt den här gången.
Torsdagen ägnades till gemensamt möte i Högsby mellan kommunchefer och räddningschefer i Hultsfred, Högsby, Oskarshamn, Mönsterås och Vimmerby. Vi utreder förutsättningar för fördjupad samverkan – ett bra möte.
Ska nu åka till Västervik och även där prata samverkanslösningar tillsammans med ett antal kollegor.

Ser ut att bli en härlig sensommarhelg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar