Nu är första veckan redan avverkad efter semestern. Jag vet inte var alla dagar bara försvann... Jag har haft en bra semester på hemmaplan och ett par dagar i Göteborg där Springsteen bjöd på en fantastisk koncertupplevelse i slutet av juli!
Det gick väldigt smidigt att komma in i jobbet igen. Innan jag gick på semster hade jag en grov plan klar för vad som ska göras i höst och 2013. Det handlar bl a om ny styrmodell för kommunen, stora investeringar i nytt äldreboende och förskola, destinationsarbete, fiber och viktiga rekryteringar m m.
Vi har anställt en samhällsbyggnadschef – Miklós Hatházi som börjar i mitten av oktober. Det känns mycket bra att vi har kommit så långt.
I tisdags träffades ledningsgruppen. Ett intensivt första möte efter semestern. På kvällen träffades några kommunchefskollegor och jag för speedway i Målilla. Jag ser alltid fram emot denna årliga träff och det var lika trevligt den här gången.
Torsdagen ägnades till gemensamt möte i Högsby mellan kommunchefer och räddningschefer i Hultsfred, Högsby, Oskarshamn, Mönsterås och Vimmerby. Vi utreder förutsättningar för fördjupad samverkan – ett bra möte.
Ska nu åka till Västervik och även där prata samverkanslösningar tillsammans med ett antal kollegor.

Ser ut att bli en härlig sensommarhelg!

Kommentarer