Nu närmar sig sommarens slut med stora steg... Först en eloge till kommunens Gata-Park avdelning på Teknik och serviceförvaltningen. Så fint det varit i sommar med alla välskötta blomsterarrangemang! Det är lätt att bli hemmablind och inte se sådant. Men jag har verkligen haft koll. Nu vet jag inte om några akuta utryckningar gjorts runt om i kommunen men det jag sett är att de också har fått vara ifred från skadegörelse.

Den här veckan har varit fylld med interna möten. Det känns verkligen att arbetet efter semestern  nu startar upp på allvar. Jag känner stor inspiration och är förväntansfull över vad den kommunala organisationen kan uträtta denna höst. Vi har verkligen många saker på gång där allt hör ihop. Det blir en grannlaga uppgift att hantera alla dessa parallella processer... Min känsla efter att stämt av handlingplanen med var och en i ledningen är att alla verkligen vill vara med och bidra. Det finns ett stort engagemang och ansvarskänsla för de uppgifter vi har framför oss.

I måndags kväll startade vi officiellt igång styrmodellsarbetet inom politiken, mycket positiva tongångar.

Kommunstyrelsen hade sammanträde i tisdags. Jag har redan sagt det till några men skriver nu också här att jag ofta i mitt arbete får en påminnelse om min stora respekt för det politiska uppdraget. Det är så komplext och innebär ett så stort ansvar. Om vi tar tisdagens möte som ett exempel. Under förmiddagen en dragning om Biogasproduktion, PSYNK (psykisk hälsa hos barn och unga) och Astrid Lindgrens trädgårdar - ansökan om utvecklingsanslag. Tre helt skilda områden där alla säkert snabbt begriper att det ofta till slut handlar om politiska prioriteringar och finansieringslösningar.

Jag har den här veckan fått en dragning om utvecklingsarbetet inom kommunens kostverksamhet. Ett stort arbete har lagts på att ta fram ett bra underlag.

Därutöver "välfyllda" möten med facken och med VD:ar och ordföranden i VEMAB och Vimarhem.



Kommentarer