Lämnade utsökta Rimforsa Strand för en stund sedan. Ledningsgruppen har varit där torsdag och fredag för inplanerade utvecklingsdagar. Torsdagen ägnades åt att grunda för det ledarskapsprogram som vi kommer att genomföra för kommunens alla chefer de kommande åren. Vi gick igenom allt ifrån innehåll, frekvens, sammansättning m m. Fredagen ägnades åt tjänstemannadelen av styrmodellen som nu håller på att växa fram. Det handlar om ramar och mallar som sedan utifrån den politiska viljeinrikningen kommer att fyllas med innehåll. Jag känner mig mycket nöjd över chefernas engagemang och vilja till utveckling. Vi har tagit många viktiga steg dessa två dagar. Det var nog ett ganska trött gäng som skiljdes åt. Jag själv har adrenalinpåslag som jag alltid får när det blir uppenbart att ledningen börjar ta gemensamma steg i rätt riktning.
Vår nya samhällsbyggnadschef var med. Hans första vecka blev tuff men det här var också en gyllene chans att lära känna kollegor och komma in i jobbet.

Jag kommer nu ta semester två veckor. Det blir därför uppehåll i bloggandet.

Kommentarer