Fylld av entusiasm och tillförsikt...

Jag har precis avslutat det första tillfället med den första gruppen med 12 ledare i ledarutvecklingsprogrammet. Jag känner mig helnöjd över att jag bestämt mig för att delta när varje grupp startar och avslutar programmet. Deltagarna var mycket positiva, nyfikna och alerta. Det bådar gott. Det känns så bra att vi nu är i gång. Jag ser mycket fram emot att möta alla ledare för att få möjlighet att förstärka bilden av vad som ska känneteckna vår organisation.

Målet med ledarutvecklingsprogrammet är att den som deltar ska:
- kunna analysera, reflektera över och medvetet utveckla sina dagliga ledarhandlingar
- kunna se, analysera och påverka en grupps utveckling
- att medvetet gå från att repetera, recensera och reflektera i grupp och enskilt
- utveckla sin förmåga att ta och ge utvecklande feedback
- öka sin självkännedom
- personlig utveckling
- att tillsammans utveckla organisationens övergripande ledarskap och skapa ledarskapsstrategier

Allt detta i syfte att bättre utveckla de egna arbetsgrupperna för att på sikt nå högre effektivitet i organisationen.

Nu blir det hemuppgifter för gruppen innan nästa möte i maj. Två grupper till startar under hösten 2013. Varmt lycka till alla! Det här kommer att bli bra!

I övrigt har veckan varit fylld bl a med kommunfullmäktige, ledningsgrupp, RUS-samtal och en trevlig lunch med en VD i en annan bransch. "Nätverka" ger nya insikter men även goda skratt i samförstånd.
En vecka mest fylld med saker som ger energi men också inslag av en del onödiga energitjuvar.

Kommentarer