Ett  gammalt kinesiskt ordspråk säger "Den som planerat ett träd har inte levt förgäves". Ordspråket läste jag samma dag som "min" bok planterades på Näs förra helgen. Ett trevligt intiativ!

Annars är det en kort arbetsvecka. För kort i förhållande till min ambitionsnivå vad gäller arbete...

När det gäller händelser av vikt den här veckan så är nog utan konkurrens "maratonkommunfullmäktige" i måndags. Stort fokus på fiberfrågan.

Med anledning av mitt VD- skap i VKF har jag och Micael Glennfalk hunnit med en träff med revisorerna.

Igår - Vimmerby Warm Up på mässhallarna. Inspirerande föreläsare och dessutom mycket bra underhållning! Nu ligger hela besöksnäringen i startgropparna. Jag tror på en mycket bra sommar. Det känns fantastiskt med en ny Emil-miljö på ALV. Kanske min absoluta favorit i skattsamlingen.

Nu bär det av mot Stockholm, Springsteen på Friends arena. Den upplevelsen är svårslagen, varje gång!

Kommentarer