Semestertider

Nu märks det verkligen att det är semestertider. Nu när det är fredag eftermiddag i stadshuset märker man att det är ganska många medarbetare som från och med nästa vecka går på en välbehövlig och välförtjänst semester.
Det har redan den här veckan varit betydligt färre möten, och för mig, ett helt annat tempo än vad jag annars är van vid.

Igår var jag på ett möte på Astrid Lindgrens Värld. Där var det ett alldeles utmärkt "parkväder". Min 9-åriga dotter var där igår med fritids. Jag hade sett till att hon blev rustad med både regnkläder och gummistövlar. Det var inte populärt kan jag berätta....VD, Mikael Ahlerup berättade att föregående dags väderprognoser inför torsdagen spelade stor roll för antalet besökare denna dag. Utifrån hur vädret förhöll sig igår hade det normalt varit fler besökande. Som "ej initierad" kanske man inte tänker så mycket på vilken effekt den här typen av rapporter kan få för bl. a. vår besöksnäring.

Vårt kommunalråd, Micael Glennfalks födelsedag har annars varit "veckans event". En mycket trevlig och välordnad fest i trevligt sällskap!

De kommande två veckorna ska jag använda till att städa och komma i ordning inför höstens arbete.

Kommentarer