Jag har varit i Aneby på kommunchefsnätverk ett par dagar. Som vanligt fokus på ledarskapsfrågor och denna gång med viss fördjupning kring genusfrågor.

I veckan har vi annars haft folkhälopolitiskt forum i plenisalen. Värdefull dialog mellan elever på Astrid Lindgrens skola, Vimarskolan, politiker och tjänstemän. Fokus på frågor kring delaktighet, skolmiljöer och på aktivitetsutbudet i kommunen.

I onsdags fick jag och styrelsen i Vimmerby kommuns förvaltningsbolag bra information kring utvecklingsplanerna på Näs. Det är ett riktigt smultronställe i kommunen. De utställningar man haft under sommaren har varit mycket sevärda.  När jag är där på besök slår det mig alltid hur berörda många besökare blir av att besöka platsen, där man kan se och uppleva miljön och ta del av all den information som finns tillgänglig. Det är alltid långväga gäster på plats och jag hoppas också att alla i närområdet tar del av och besöker Näs.

Kommentarer