Ovädret yr utanför fönstret. Vi verkar ändå ha haft tur så här långt om man läser hur det ser ut i andra delar av landet. Jag skulle idag ha påbörjat ett nytt uppdrag som mentor för en chef som går ett ledarskapsprogram, men det fick vi ställa in och boka om.

Veckan har varit full av avstämningar med olika chefer om läget. Jag ser alltid fram emot dessa möten.

I tisdags på kommunstyrelsen fanns Björn Sundström med från SKL för att presentera utredning om ev. länsbyte. Ett bra underlag som nu går vidare i partigrupperna för diskussion. I övrigt hade jag en lite splittrad dag eftersom det var en extrainsatt kommunstyrelse så den dagen hann jag dessutom också ha möte med både ledningsgrupp och CESAM.

I onsdags var jag i Stockholm på ett nystartat nätverk från 23 kommuner för koncernVD:ar. Vi brottas med ungefär samma frågor och vi ringade ganska fort in områden där vi kan ha god nytta och hjälp av varandra. Det bestämdes att vi ska ses 2 ggr /år.

Kommentarer