Så här i slutet av året blir det alltid en del firande. På fullmäktige i måndags så delades kultur- och fritidspriset för 2013 ut till Karl-Erik Frisk och miljöstipendium, 2013 gick till Åbro. Mycket värdiga pristagare!

I tisdags hade kommunstyrelseförvaltningen (administrationen) en liten julfest i vår "Julröda cafeteria"  i stadshuset. Trevligt hade vi med god mat och schlagerquiz. Det där med artister och låtar gick väl ganska OK, men åren tyckte vi i den gruppen där jag var med , var ett rent elände.
I mitt lilla jultal gjorde jag ett försök att summera året. Jag återkommer nästa vecka här med en sammanfattning och en blick framåt på vad 2014 kommer att innehålla.

Kommunchefsträff inom IT-SAM i Kisa i torsdags. Ett nyttigt och nödvändigt möte. Tydlig inriktning presenterades av tf förbundsdirektör Susanne Korduner om prioriterade områden där bilder delades av oss kommunchefer.

Varmt tack Kenneth Rooth för dina insatser under 38 år i Vimmerby kommun. Under vårt avslutningssamtal i veckan fick jag värdefulla pusselbitar om hur du som medarbetare upplevt ditt arbete här. För frågor kring upphandlingar kontakta Chatarina Johansson på ekonomikontoret och kommunens försäkringsanvarige tjänsteman blir fortsättningsvis Staffan Leijon.

Nu är det klart med rekrytering av ny ekonomichef och det känns riktigt bra. Välkommen Mattias Karlsson!

God Jul!

Kommentarer