Det är bara en massa "korta veckor" så här våren. Någon sa till mig att "Det man inte hinner med innan påsk hinns inte med innan sommaren". Det kan inte vara sant! Jag har huvudet fullt av saker som behöver göras...(tidsoptimist, skulle nog många uttrycka att jag är). En annan brist som jag har, som en del av er mycket väl känner till, är att jag gång på gång försöker boka upp dessa helgdagar till olika möten. Det är ju tomt i almanackan, men efter den senaste uppdateringen i Ipaden kan jag nu sluta med att utsätta min omgivning för detta eftersom det nu står klart och tydligt om helg infaller på det som vanligtvis är vardag.

På kommunstyrelsen i tisdags fick vi en genomgång om nuläget kring det nya äldreboendet. Det är spännande att se hur det växer fram.

Kommunstyrelsen fick också en genomgång av Roger Carlsson på VEMAB om hur man jobbar aktivt med att få bort lukten från reningsverket.

På det återkommande temat samverkan med andra kommuner står överförmyndarverksamheten på tur. Basen för den verksamheten finns här i Vimmerby. Nu föreslår kommunstyrelsen att kommunfullmäktige ska fatta beslut om att verksamheten ska utökas till att också omfatta Åtvidabergs kommun och Ydre kommun. (sedan tidigare samverkar Kinda och Vimmerby). Vi känner oss stolta över den här verksamheten i Vimmerby. Det känns bra att fler kommuner känner tilltro till vår verksamhet och vill ingå i en gemensam enhet. Om kommunfullmäktige fattar beslut på måndag kväll, och övriga kommuner också samtycker, så kommer förändringen att verkställas vid årsskiftet.

Kommentarer