Det har varit så härligt väder den här veckan och vad jag förstår ser det ut att bli en fin påskhelg, härligt! Jag tänker försöka vara ute så mycket som möjligt och klippa rosor och ta bort annat skräp. Jag har mest suttit inne på olika interna möten i Vimmerby i veckan som gått, förutom ett par resor till IT- SAM i Kisa. Idag till ett kommunchefsmöte med en mastig agenda. Sakta men säkert jobbar man nu samfällt för att skapa ordning och reda. Vi diskuterade allt från budget, finansiering, e- tjänster, e- arkiv, upphandling till säkerhet. Jag har själv fått min dator ersatt i fredags och kan konstatera att min effektivitet vad gäller administration troligtvis kommer att öka, vilken skillnad!

Jag skrev inte om det förra veckan men vi hade ett mycket bra ledarforum i fredags. Samtliga närvarande chefer fick en genomgång av duktiga interna förmågor kring nya möjligheter till tjänster i den nya telefonväxeln. I syfte att öka tillgängligheten uppmanades samtliga till att omgående prata in ett eget personligt röstmeddelande. I dagens läge när man ringer till en kommun vill man inte hamna i en växel som " tyvärr får meddela att man inte har någon hänvisning" och där man inte kan lämna ett meddelande direkt i en röstbrevlåda till den man vill nå.
Vi fick också information kring den grafiska profilen och en visning av det nya intranätet som släpps den 28/4. Äntligen, är vi många som säger! Vilket bra jobb man gjort på både den administrativa avdelningen som håller ihop helheten och personalavdelningen, där man jobbat specifikt med en chefshandbok. I höst kommer man komplettera med bra info för alla medarbetare. Även ekononomiavdelningen kommer att lägga ut en ekonomihandbok till stöd för medarbetare som har behov av att snabbt hitta vad som gäller.
Även ekonomiavdelningen hade ett pass på ledarforum där man gick igenom årsredovisningen i stora drag, nuvarande ekonomiskt läge samt prognos framåt.

En riktigt skön påskhelg önskar jag er alla!

Kommentarer