En kort men bra vecka! Idag VD - möte på Näs. Trädgården växer fram där och ett besök på Näs är verkligen något som jag varmt kan rekommendera. Vi har dessutom haft introduktionsdag för nyanställda idag. Ett 30-tal personer samlades här i stadshuset. Jag pratade om vilka aktuella frågor kommunen arbetar med och lite framtidsperspektiv. Vår styrmodell och HUR vi arbetar för att bli mer framgångsrika samt hur viktiga alla är för att vi ska lyckas. Denna grupp fortsatte sedan med flera andra pass kring kommunikation, samverkan o s v. De besökte även just, Näs, vilket jag efteråt hört, var otroligt uppskattat.

Jag måste nämna något om ALMA. I söndags hade jag förmånen att få träffa Årets pristagare, Barbro Lindgren. Vad jag förstår har hon haft fullt upp under sina Vimmerbydagar. Jag vet att Astrid Lindgrens skola lagt mycket energi kring att uppmärksamma Årets pristagare som också besökte skolan för att ta del av det kreativa arbete som utförts där. Mycket roligt. Jag vet att man planerar för att det här ska bli ett återkommande tema för att uppmärksamma Årets pristagare.

Jag har även haft förmånen att besöka ALV och testa " Så här smakar Småland". ALV har ju arbetet målmedvetet att skapa rejäl småländsk mat. De använder det som en styrka i sitt varumärke. Den kände kocken/krögaren Fredrik Eriksson från Långbro Värdshus har funnits med som mentor. ALV:s egen chef har också fått en fin utmärkelse för sitt arbete - Stort grattis Sara Hedblom! Med på evenemanget fanns även landsbygdsminister, Eskil Erlandsson som berättade om " Sverige - Det nya matlandet".

Varmt tack, Håkan Ilestrand för ditt värdefulla arbete som tf ekonomichef. Lycka till nu!

Kommentarer