Min energi är inriktad på att skapa ordning och reda efter en intensiv vår. Jag jobbar en och en halv vecka till innan min semester så förutsättningarna känns goda. Jag har också tänkt mig hinna med en del strategiskt planeringsarbete inför hösten. Vissa pusselbitar måste på plats och för att lyckas med det krävs ett något lägre inflöde av nya uppgifter och ett lägre tempo. Jag har kommit en bra bit på väg men brottas som alltid med en ambitionsnivå som inte alltid stämmer överens med en rimlig tidsplan...

Idag har Micael Glennfalk och jag besökt det nya leklandet i Vimmerby - Kalles Lek och Lattjo. En stor förmån för en kommun att ha företagare som investerar stort för att förverkliga sina drömmar och idèer. Jag tror att det blir en stor succé. Satsningen går dessutom helt i linje med kommunens satsning att vi tillsammans ska arbeta för att stärka Vimmerby kommun som "Sveriges mest lekfulla destination".

Kommentarer