Goda nyheter. Astrid Lindgrens Näs är en av de tolv nominerade till "Stora turistpriset 2014". Astrid Lindgrens Värld nominerad för utmärkelsen "Sverige starkaste varumärke". Grattis till er och alla oss i Vimmerby! Glädjer mig också åt att en del näringslivsärenden, av alla pågående, äntligen börjar hamna på plats.

Många interna möten har det blivit den här veckan men också en tur till Kalmar igår på kommunchefsträff. Tema denna gång bl a: Talangattraktion Kalmar län inom ramen för "En befolkning i balans", E-arkiv, Informationssäkerhet samt utbildning för nyvalda politiker.

I måndags var SKL här i Vimmerby och påbörjade sin genomlysning av vårt ekonomiska läge. Det planeras för avrapportering i oktober.

På CESAM med facken diskuterade vi nästan enbart på arbetsmiljöläget i kommunen. Vi kommer att fortsätta med den dialogen inom överskådlig tid på inplanerade möten. Fokus på frågan - Hur stärker vi förutsättningarna och stödet för att få till välfungerande dialoger om arbetssituationen på respektive arbetsplats. Tro nu inte att jag bara menar när vi hamnar i besvärliga och pressade situationer utan även på alla arbetsplatser där det dagligen utförs ett mycket bra välfärdsarbete. Hur blir vi bättre på att stärka varandra och ge feedback på allt bra som utförs? Jag är övertygad om att det är nyckeln till att stärka vår individuella och kollektiva självkänsla!

En händelserik vecka är snart avklarad med en spännande helg framför oss. Jag tror aldrig jag har sett så många debatter, under några intensiva dagar, utan att bli uttröttad. Själv har jag alltid lagt min röst på själva valdagen, så får det bli även denna gång.

Kommentarer