Jag känner mig fortfarande glad efter utvecklingsdagen med fackliga representanter igår. Dagen ägnades åt information om vårt ledarskapsprogram med en hög grad av dialog om bilder från vardagen ute på olika arbetsplatser. Dagen gav mig otroligt mycket och jag känner mig tacksam för att vi har så öppna och engagerade personer som representerar olika fackliga förbund i kommunen.

Jag har besökt Ceosvallen den här veckan. Fick en guidad runda av Anders Eriksson, Bo Palm'er och Jonas Johansson. Helhetsintrycket är mycket gott! Glädjer mig också över att det finns ett samutnyttjande av anläggningen av olika idrottsföreningar i kommunen.

I tisdags, invigning av Mötesplats Bullerbyn. Här kan man få tips på fritidsaktiviteter, få hjälp med vart man ska vända sig när problem uppstår både i och utanför hemmet. Här samverkar Kultur- och fritid, arbetsmarknadsenheten, integrationsenheten, Vimmerby IF, Vimarhem och Hyrsgästföreningen. Mötesplatsen är öppen för alla. Lycka till!

En av de första som jag fick verklig kontakt med i Vimmerby kommun när jag påbörjade mitt arbete som kommunchef för fyra år sedan var Ing-Britt på personalavdelningen. Du var en av dem som verkligen fick mig att känna mig välkommen. Tack för allt "småprat" under dessa år och lycka till med pensionärslivet! Tack också till Lena Nimhed på Barn- och utbildningsförvaltningen som nu går vidare mot nya mål. Lena har haft en viktig roll i arbetet att försöka skapa en plattform för högskole- och universitetsutveckling i norra Kalmar län: Vimmerby - Hultsfred - Västervik i samverkan. Vi fortsätter arbeta kraftfullt på den inslagna vägen. Det här är en mycket viktig framtidsfråga!


Kommentarer