Jag har besökt ALV två gånger den här veckan. I måndags såg vi kvällsteatern med Ronja Rövardotter. Just den passar så bra på kvällen. Hela parken är så stämningsfull med marschaller överallt. Dessutom en fantastisk historia och skickligt skådespeleri. Jag och yngsta dottern har dessutom varit på höstmarknaden några timmar idag. Det blev teater med både Emil och Pippi och en del inköp. Det var mycket folk i rörelse och vädret kunde inte ha varit bättre!

I tisdags träffades kommunledningsgruppen och kommunens bolagsVD:ar för första gången under mina år i Vimmerby kommun. Redan i somras bjöd jag in koncernledningen till en gemensam kick- off. Fr o m nästa år kommer vi ha gemensamma möten. Vi var på Näs under dagen och VD, Kjell-Åke Hansson redogjorde för den planerade utvecklingen av verksamheten på ett mycket informativt och bra vis. I övrigt ägnade vi dagen till att skaffa oss en gemensam plattform. Jag känner mig mycket nöjd med dagen och uppfattade att vi alla var överens om vikten av att vi fortsätter på den inslagna vägen. Det var ett imponerande engagemang hela dagen där verkligen alla bidrog på ett mycket bra sätt.

Kommentarer