Administrativa avdelningen

Det har varit och är ett hårt tryck på vår administrativa avdelning på stadshuset. Tre kommunfullmäktigesammanträden på kort tid med många och långa ärenden med yrkanden ställer prov på både fokus, uthållighet och kompetens. Trots frånvaro har man klarat uppgifterna mycket bra och täckt upp för varandra. Dessutom slutar en uppskattad och mycket noggrann medarbetare sin anställning den här veckan. Stort tack, Marize Widerström som bl a hjälpt mig att hålla god ordning på många frågor av administrativ karaktär.

IT

Jag har själv under hösten lagt mycket kraft på att sätta mig in i de bekymmer vi bland annat har kring IT- driften på gymnasiet. Vi är nu på god väg att ringa in orsaker och planerar för fullt för åtgärder tillsammans med ITsam. Igår diskuterades frågan med medarbetare och ledning på gymnasiet där jag, flera politiker och ITsam deltog.

Öppet hus

Jag ser fram emot lördagens visning av den ena delen av det nya vård- och omsorgsboendet, Borghaga. Välkomna alla som har möjlighet!

Tack alla för goda arbetsinsatser 2014!

God Jul och Gott Nytt År!

Jag återkommer i mitten av januari med fler reflektioner och ögonblicksbilder från min vardag som kommunchef i Vimmerby kommun.


Kommentarer