Jag ansluter mig till skaran och säger varmt GRATTIS till Campus Vimmerby som fått möjlighet att erbjuda utbildningen "Hållbar turismutveckling". Dessutom är jag också stolt över att det samarbete som utvecklas inom "Campus Småland" där Vimmerby samarbetar med Hultsfred och Västervik. Att matcha utbud av utbildningar som är avstämda mot näringslivets och den offentliga sektorns behov är av avgörande betydelse.

Nu har alla brukare flyttat in på vårt nya vård-och omsorgsboende Vimarhaga och Borghaga. Enligt den information jag fått har det gått mycket bra. Hoppas att såväl brukare med besökande anhöriga och alla medarbetare ska trivas och må gott där!

Under torsdagen och fredagen har jag varit på kommunchefsnätverk inom CKS i Linköping. Som vanligt var det mycket värdefullt att träffa kollegor och diskutera kring olika frågeställningar vad det gäller styrning och ledning.

Kommentarer