Nordiskt besök


Vimmerby kommun har f n ett 60-tal nordiska besökare. I går besökte de stadshuset. Kommunalrådet, Helen Nilsson hälsade välkommen och kanslijurist Therese Jigsved och den erfarne kommun- och regionpolitikern, Leif Larsson berättade om Vimmerby kommun respektive regionfrågan i Kalmar län och Sverige.
Min kollega Markku Lumio från Kauhava i Finland berättade om "sin" stad och lite om kommunsammanslagningar och regionbildningsprocesser.
Eftermiddagen ägnades åt Astrid Lindgrens Näs. Efter vad jag fått höra uppskattade de besöket där mycket. Vilken skatt vi har här mitt i Vimmerby!


Almedalen


Har aldrig varit där, men blir sugen varje år när jag läser om allt som händer och sker där! I år lyftes Vimmerbys integrationsprojekt fram i Almedalen och vad jag förstår blev det en riktig succé. Blir glad när stolta medarbetare och föreningsföreträdare blir så goda ambassadörer för Vimmerby där det ligger prestationer som är "på riktigt" bakom ett lyckat resultat.


Projekt städning


Från och med nästa vecka ska det städas på kontoret, det är min ambition. Känns helt OK!


Ta vara på sommarvädret och njut!




 






 





Kommentarer