Jag befinner mig just nu i Västervik där ledarskapsprogram nummer fyra avslutas. Ett härligt gäng där det hänt så mycket utvecklingsmässigt både individuellt och med gruppen sedan jag sist träffade dem vid uppstarten. Några saknas och är saknade här på grund av olika omständigheter, men oj så nyttigt det är för mig att få så mycket input om hur verksamheten fungerar utifrån dessa chefers vardag.

Jag missade därför förinvigningen idag av det nya kraftvärmeverket i Vimmerby. Hoppas att allt avlöpt på ett bra sätt! Kraftvärmeverket är kommunens största investering någonsin. Jag tror att många kommer att ta tillfället i akt att besöka anläggningen på lördag!

Annars har vi den här veckan haft ett möte inför austronautbesöket som kommer att ske i slutet av denna månad till Vimmerby. Vi fick en genomgång vad som hänt inom grundskolan och gymnasiet. Nu laddar vi inför besöket och planerar också för fortsättningen kring hur vi tillsammans med näringslivet ska öka intresset för naturvetenskap, teknik och matematik. Kunskaper inom dessa områden öppnar så många dörrar för arbete inom vår region.

Glädjer mig också åt resultaten av undersökningen Insikt som kommit den här veckan. Vi klättrar ett par steg. Vi har inom flera områden hittat en grund att stå på så förutsättningarna att fortsätta vår utvecklingsresa i rätt riktning är goda.

Kommentarer