Det har varit en mycket händelserik vecka med en massa olika frågeställningar, möten, avstämningar och starka känslor i omlopp. Det har bl a handlat om vårt ekonomiska läge, kommande folkomröstning och kommunfullmäktigesammanträdet i måndags.
I eftermiddag har jag i alla fall gjort något så ovanligt som att jag har stängt in mig på mitt rum. Min dörr är annars öppen, i princip alltid, när jag är på plats. Det finns just nu en hel del administrativa uppgifter som måste hanteras och det var därför nödvändigt att ta tag i dessa.


Jag vill hälsa alla medarbetare på kultur- och fritidsförvaltningen varmt välkomna till kommunstyrelseförvaltningen! Kultur och fritidsförvaltningen har haft ansvaret för många viktiga verksamhetsområden. Dessutom har man varit och är mycket framgångsrika inom flera områden. Jag tror att vi tillsammans kan fortsätta att utveckla verksamheten och framöver skapa ännu mer nytta för kommunens invånare nu när vi skapar nya kontaktytor.


Jag vill också hälsa Torbjörn Swahn, ny VD på VEMAB, varmt välkommen till koncernledningsgruppen framöver!

Kommentarer