Stärkt lokal attraktionskraft




I veckan har vi haft det första mötet i ett alldeles nybildat Advisory board. Deltagarna är en mix av politiker, tjänstemän, medborgare och företagare. Alla tillfrågade har tackat Ja till att vara med. Alla som är med har på olika vis uttryckt att de har en stark vilja att Vimmerby kommun ska utvecklas i en positiv riktning. Upptakten var mycket intressant där en extern utredare - Ola Granholm redogjorde för sina reflektioner kring genomförda djupintervjuer med politiker i kommunen. Näringslivsavdelningen samordnar det kommande arbetet med Carina Östh som projektledare.




Daniel Nestor


Vi håller nu alla tummar vi har för att Daniel Nestor som redan har en så bred erfarenhet av ledarskap, vinner Konungens Stiftelse Ungt Ledarskaps stipendie "Kompassrosen". Dels finns "Frammis" i hans CV men också mixen av egen företagare/samhällsutvecklare och politiker. Jag och förvaltningschefen på barn- och utbildningsförvaltningen, Birgitha Sahlin träffade Daniel redan för ett antal år sedan, då även med Lisa Blom. Jag kommer ihåg att vi båda var mycket imponerade av deras klokskap och vilja till utveckling både för egen del, men också för verksamheten. Båda finns nu representerade i Vimmerby kommuns kommunfullmäktige och det tycker jag är mycket roligt! Oavsett om det blir vinst i form av ett pris eller inte så är den typen av driv som Daniel, Lisa m fl besitter avgörande för utvecklingen i kommunen.


Fortfarande högaktuellt...


Idag blev jag taggad i ett inlägg på facebook av en f d kollega från Hultfred, Cynthia Runefjärd som numera finns i Göteborg. Hon påminde mig om ett gammalt blogginlägg jag skrev år 2011. Läs gärna hennes blogginlägg via denna länk.


http://cynthiareflekterarimajornalinne.se/2016/vi-ar-val-medvetna-om-att-detta-tar-kraft-och-kraver-stor-forandringsvilja-av-oss-alla

Kommentarer