Verkligheten överträffade de högt uppställda förväntningarna. Jag har sedan sist jag skrev haft så många postitva upplevelser i Vimmerby. Invigning av tredje kapitlet på Näs och den helt magiska föreställningen på invigningen av Bröderna Lejonhjärta på Astrids Lindgrens värld. För alla som har möjlighet rekommenderas starkt ett eller flera besök på båda anläggningarna.

Nu laddar vi för Midnattsolsrallyt nästa vecka. En liten "uppvärmning" skedde redan på senaste God Kväll Vimmerby där Patric Engqvist höll en intressant intervju med Stig Blomqvist, som dessutom tillhör mina barndomsminnen.

Grattis också till vår egna kommunala arbetsmarknadsenhet som fått 8,7 miljoner i EU-medel. Projektet kommer att inriktas på att utrikes födda kvinnor ska komma ut på arbetsmarknaden.

Jag vill önska er alla en riktigt härlig midsommarhelg. Till er som påbörjar semestertider så hoppas jag att ni får riktigt sköna och vilsamma veckor!

Kommentarer