Semestern är slut, men inte sommarvädret. Vilken högsommarvärme! Jag har nu jobbat ett par veckor efter en fantastiskt fin semester. Semestern har var lugn och jag och familjen har bara varit i närområdet förutom ett par vändor till Göteborg.
Det känns bra att vara tillbaka på jobbet. Här har allt startat upp igen med ledningsgrupper av olika slag och politiska sammanträden. Förra veckan var jag på KOMMEK i Malmö tillsammans med ekonomichefen och ett gäng andra medarbetare som alla har olika uppdrag kopplade till ekonomi från olika förvaltningar i kommunen. Innehållsmässigt är jag mycket nöjd med vad jag fick med mig. Dessutom bekräftelse på att vi är på rätt spår där en del andra kommuner redan fått kvitton på framgångsrika resultat av olika slag. Förutom det hade vi det väldigt trevligt tillsammans.
Den här veckan har jag och kommunalråden träffat både chef och teamledare från Migrationsverket i Högsby och den lokala kommunpolisen för diverse avstämningar om läget. Bra möten!

Kommentarer