Välfylld arbetsvecka övergår snart till lite jul och nyårsledighet. Till den här veckans största händelser lägger jag genomgången av resultatet av höstens kostutredning. Sammanfattningsvis pekar den för mig åter på vårt grundproblem d v s stora investeringsbehov, nu även uppmärksammade i många av kostens verksamhetslokaler, som till antalet är totalt är 31 stycken. Dessutom tydliggörs det i vilken mån strukturen påverkar vår driftsekonomi eftersom varje plats har behov av bemanning för att klara av sitt uppdrag. Det som framkom, som gör mig glad, är att vi har engagerade, duktiga och ansvarsfulla medarbetare trots att det brister i arbetsmiljön.


En trevlig julfest har vi hunnit med också den här veckan inom kommunstyrelseförvaltningens administration. Trevlig underhållning, god mat och en skön stämning tar jag med mig från den kvällen. Speciellt tack naturligtvis till er som höll i trådarna!


God Jul och Gott Nytt År önskar jag er alla!

Kommentarer