Den här veckan har jag varit på ett intressant och givande besök på kommunförbundet i Skåne. Jag och kommundirektören i Kalmar har fått i ett politiskt uppdrag att lägga grunden för det kommunförbund som ska bildas i Kalmar län under år 2018. Kommunförbundet i Skåne har 33 medlemskommuner så det är klart större än det vi ska bilda för våra 12 kommuner i länet. Trots det så tror jag vi kan ha stor nytta av deras struktur, upplägg och inte minst av deras erfarenheter om vad som fungerar.

Torsdagen och fredagen startade Vimmerby kommuns åttonde ledarskapsprogram. Vilket härligt gäng! Som jag sa till dom... Jag är så glad, stolt och tacksam för att dom finns hos oss i Vimmerby. En bra mix av olika personligheter, utbildningsbakgrund, erfarenheter och uppdrag bäddar för att de får en riktigt bra utvecklingsresa tillsammans som både kommer att leda till personlig utveckling men framför allt också skapa positiv resultatutveckling i kommunen. Varmt lycka till!

Kommentarer