I onsdags hade vi utbildning för kommunens politiker i plenisalen här i stadshuset. Ekonomichefen, Mattias höll ett pass kring kommunal ekonomi och Per på HR-avdelningen höll ett pass om arbetsmiljöansvar. Själv pratade jag kring medarbetarskap och ledarskap. Slutligen fick man ett pass om hur "politikerpaddan" fungerar och hur vi nu går över till att bli helt digitaliserade vad gäller handlingar.


Idag har det formella överlämnandet skett av Näs. Morgonen började med bolagstämma och sedan med efterföljande möte kring punkter som är nödvändiga att hantera i samband med nytt tillträde. Mötet ägde rum i en trevlig anda och med stor framtidstro. I morgon, lördag öppnar Näs upp för säsongen. Jag ser fram emot att får lyssna till vad Nils Magnus Angantyr, Jocke Johansson och Nils Nyman har att förmedla där. Dessutom ska jag inhandla en signerad bok om Astrid Lindgrens Trädgårdar av Karin Eliasson. Hoppas att vädret är med oss under morgondagen.


I kväll är det dags för årets Vimmerbygala som är den fjortonde i ordningen. Det ser jag också fram emot! Det är vad jag förstår helt fullbokat. Det är alltid lika trevligt att fira och lyfta fram duktiga företagare i vår kommun!

Kommentarer