Förra veckan var kommunstyrelsen, näringslivsenheten och jag ute på vår årliga resa till företagen i kommunen. Det blev en mycket bra dag och vi fick till oss mycket information och många intryck! Vi besökte Storebrolyan, Älö Trä, Näs, Polyform och STG. Alla förmedlade stor framtidstro. Jag vet att många med mig kände en stolthet över de fina och värdefulla företag vi har i kommunen. Orosmolnet inom näringslivet liknar våra inom offentliga sektor d v s hur vi ska klara kompetensförsörjningen.

I måndags hade vi introduktionsdag för nyanställda. Jag hade första passet och pratade om vår organisation, värdegrund, övergripande mål och vilka förväntningar vi har på våra medarbetare och ledare som verkar inom kommunen. Det är alltid lika inspirerande att träffa nya medarbetare. Välkomna!

I eftermiddag ska vi ha utvecklingsdag med kommunstyrelseförvaltningens administration. Vi ska vara i Brunnsparken Södra Vi. Det ser jag fram emot.

I morgon väntar besök från Eksjö kommun kring Filmbyn Småland samt samrådsmöte med Hultsfreds kommun innan helgen och värmen förhoppningsvis kommer...

Kommentarer