Spännande tider för en kommunnörd som jag

Jag vet inte var de senaste veckorna tagit vägen, bara att det har varit mer än fullt upp. Spännande och utmanande händelser utifrån ledarperspektiv för en kommunnörd som jag, som säkert skulle upplevas som mindre intressanta händelser för de flesta andra förutom kollegor som arbetar med lednings- och styrningsarbete inom kommunbranschen.

Tomas Peterson och jag har just avslutat ett par intressanta och trevliga dagar med CKS-nätverket där vi stod som värdar denna gång. På dagordningen fanns forskare som redovisade resultat inom områden som medborgarinflytande samt kommuners legitimitet. Under gårdagskvällen tog vi med våra kollegor till ett uppskattat besök på Ingebo Hagar där vi fick en energifylld  presentation av Kristina Lindelöf om gården där och framtida planer. Vi har många duktiga och drivna entreprenörer i vår kommun. Det ska man absolut inte ta för givet. Flera av mina kollegor från andra kommuner sa efteråt att "Vi har inget som liknar det här i vår kommun".

Jag och kommunen saknar just nu utvecklingschef men nästa vecka kommer Bertil Westerlund som ska finnas som ett stöd för mig och avdelningen i väntan på att rekryteringen ska bli klar. Välkommen Bertil!

Kommentarer