Rekryteringsfrågor på många plan


Just nu handlar många av mina tankar om rekryteringar. I länet tillhör jag en grupp som för närvarande håller på att rekrytera en förbundschef till det kommunförbund som ska bildas under året. Vi är två kommunalråd och två kommundirektörer/kommunchefer som finns med i denna grupp. Vi känner naturligtvis att vi fått ett ansvarsfullt uppdrag som vi nu försöker hantera på allra bästa sätt. På hemmaplan ligger naturligtvis HR-chefsrekryteringen på hög prioritet. En mycket viktig funktion för mig och övriga chefer. Under Monicas ledning har HR-avdelningen utvecklats på ett mycket positivt sätt i kommunen och den utvecklingen vill vi ska fortsätta. Annonsen ligger ute nu så tipsa gärna om tjänsten när ni har tillfälle och möjlighet.

På ledningsgruppen i tisdags fick vi en dragning kring status på den nya hemsidan som lanseras i mars. Jag lär återkomma till det senare. Men vi kan redan nu konstatera att den grupp som jobbat med den nya hemsidan från våra olika förvaltningar gjort och gör ett fantastiskt fint arbete med Stefan Malmborg i spetsen.

I onsdags var jag på Björkbacken på God Morgon Vimmerby. Som vanligt koordinerade Patric Engqvist tillställningen på ett mycket bra vis. En panel medverkade med olika typer av lokala aktörer som ger oss kommuninvånare/besöksnäringen så mycket mervärde. Jag är säker på att fler än jag kände stolthet, ödmjukhet och glädje över att vi har dessa starka, drivande och fantastiska aktörer i vår kommun. Björkbackens nye köksmästare presenterade sig och vi fick också möjlighet att ta del av en välsmakande frukost.

Idag har vi planerat för kommundirektörföreningens vår- och höstkonferens samtidigt som vi uppdaterat vår verksamhetsidé och målsättning med indikatorer. Som vanligt ger dessa träffar med kollegor input och nyttigt erfarenhetsutbyte.

Kommentarer