Planering inför hösten

Den här veckan har antalet möten minskat.
En del tid finns nu till att rensa och planera för hösten som i princip redan är uppbokad. I min roll så sitter man i många fasta möten i veckorna. Min gamla chef, Sven Carlsson i Hultsfred sa alltid att "i det här arbetet så sitter man fast i selen". Det var länge sedan jag förstod att mitt arbete i princip handlar om möten. Om att påverka så att olika processer hanteras, så att saker sker i linje med vad vår uppdragsgivare beslutat. Det är många parallella processer. Jag gillar det breda anslag som det här arbetet ger och ser en utmaning i när komplexiteten är hög och när vi tillsammans i organisationen åstadkommer resultat. Att jobba med samhällsutveckling/näringslivsutveckling samtidigt med intern organisationsutveckling är otroligt intressant.

Ikväll laddar jag för visfestivalen i Västervik. Jag har inte varit där på flera år och ser framförallt fram emot att få lyssna på Uno Svenningsson tillsammans med äldsta dottern.

Sedan blir det en helg i Stockholm med man och yngsta dottern som är den enda inplanerade resan den här sommaren.


Kommentarer