Koncernledningens utvecklingsdagar

Tomt i korridoren när jag kom åter från Västervik. Den här vackra tavlan är den bild jag tar med mig varje gång jag lämnar min arbetsplats. 
 
Veckan avslutades med utvecklingsdagar för koncernledningsgruppen. Som alltid kändes dagarna mycket viktiga. Vi har ju fått några nya medlemmar i gruppen vilket innebär behov av att lära känna varandra lite mer på djupet samt att vi tillsammans behövde resonera om vårt samarbete/samspel. Vimmerby kommun satsar målmedvetet och långsiktigt på att utveckla chefer/ledare. Koncernledningen är inte undantagen, utan tränas i alla moment inom vårt program som övriga chefer. Det tål säkert att påminnas om att den träning som erbjuds oss chefer syftar till att utveckla varje persons förmåga men också för att öka vår organisatoriska förmåga att ta oss an de uppdrag och de utmaningar vi ställs inför. Det kan handla om allt ifrån ekonomiska resultat till hur vi skapar attraktiva arbetsplatser där alla medarbetares engagemang och delaktighet tas tillvara. Men också upplevelsen av kvaliteten på de välfärdstjänster som kommunen ger våra invånare.

Nästa vecka väntar bl a sammanträde i kommunstyrelsen, heldag med ITSAM och ledarforum.

Kommentarer