Ljunghäll, Vimmerby Turistbyrå och andra möten


Ljunghäll AB

I tisdags var KSO Ingela Nilsson Nachtweij, utvecklingschef Thomas Svärd och jag på ett företagsbesök på Ljunghäll i Södra Vi. Imponerande att ta del av om- och tillbyggnader som dessutom sker på kort tid och som kommer att leda till ökad omsättning. Vi fick möjlighet att säga ett stort och varmt tack till Hans Linnér för god samverkan som nu slutar som VD. Dessutom hälsa på den nytillträdde VD:n Lars Hagelberg.

Vimmerby Turistbyrå

Har också haft ett värdefullt möte med turistchef Peter Göransson. Han slutar ju inte förrän i mitten av augusti men då har jag semester. Viktigt att få ta del av Peters tankar kring behovsbild och fortsatt utveckling inom besöksnäringen m m.
Vi planerar för ett kontaktcenter i stadshuset samtidigt som utvecklingsavdelningen planerar hur vi bäst möter näringslivets och föreningslivets behov. Många saker händer samtidigt som anknyter till varandra. Under hösten kommer vi tillsammans och med gemensam kompetens få till bra lösningar som ska leda till såväl kostnadseffektiviseringar som ökad kvalitet på tjänster. Det känns som ett mycket spännande arbete. Förra året var jag bekymrad över ett flertal vakanser på våra olika avdelningar. Jag ser att vi lyckats med rekryteringar där nya medarbetare nu kommit till oss och bidrar både med sin kompetens och sin tid. Det kommer att göra skillnad när kombination sker med den breda erfarenhet och rutin som finns hos oss.

För övrigt har räddningschefen, Joakim Jansson haft en mycket bra genomgång med oss kring ansvar och roller när det gäller krisledning. Jag också hunnit haft avstämning med min kollega i Hultsfred kring våra gemensamma samverkansområden.

Nästa vecka börjar min uppsamlings- och planeringstid. Mötesfrekvensen minskar och karaktären på arbetet blir annorlunda. Det känns både nödvändigt och härligt.

Kommentarer